Accés al contingut Accés al menú de la secció
Inici  > Informació sobre xarxes i ...
 
Dijous, 24 de març de 2016

Informació sobre xarxes i alternatives de transport a Bèlgica

Després dels atemptats, l’Òrgan de coordinació de l’amenaça terrorista a Bèlgica ha augmentat el nivell d'alerta a tot el país. Els telèfons que les autoritats belgues han habilitat per qüestions d'urgència relacionades amb les explosions dels atemptats són el 1771 (des de Bèlgica) i el +32/78151771 (des de l'estranger).


Trobareu més informació d'última hora al compte de Twitter @CrisiscenterBE

Telèfons d'atenció

Autoritats belgues: 1771 i +32/78151771 (des de l'estranger). 

Telèfon d’atenció de la Delegació del Govern a Brussel·les: +32 (0)2 231 03 30

Informació al nostre compte de Twitter:  

Telèfon d'atenció del consolat espanyol a Brussel·les: +32 (0) 2 509 87 46 i +32 (0) 2 509 87 48

Centre d'emergència consular: +34 (0) 91 394 89 00 i +34 (0) 91 394 88 00

Informació sobre les xarxes de transport

Els serveis de metro, tramvia i autobús de Brussel·les han estat reestablerts, amb algunes excepcions. Hi ha alteracions del servei i controls de seguretat reforçats. Més informació detallada (STIB)

Serveis ferroviaris 

Per informació general i actualitzada de tota la xarxa ferroviària al país cal dirigir-se al web de la SNCB

Totes les estacions han reforçat la seguretat i cal preveure amb temps l'accés a les estacions.

Aeroports

Segons els organismes oficials, les dependències de l’Aeroport de Brussel·les Zaventem romandran tancades com a mínim fins divendres 25 de març. Per informació actualitzada, consulteu la pàgina web de Brussels Airport i el seu compte de Twitter @BrusselsAirport

Recordeu anar amb temps del compte a tots els aeroport aeroports perquè s'han reforçat la seguretat i els controls. 

Per informació actualitzada sobre els vols i connexions aèries consulteu les pàgines web de les companyies que operen a Bèlgica des de i cap a Catalunya:

En aquest enllaç trobareu més informació sobre què podeu feu si teníeu previst viatjar amb els vols que Ryanair tenia programats.

En aquest enllaç trobareu més informació sobre què podeu feu si teníeu previst viatjar amb Brussels Airlines

En aquest enllaç trobareu més informació sobre què podeu feu si teníeu previst viatjar amb Vueling. Telèfons d’atenció: +34 902 808 009 des de l'estat espanyol i +34 93 122 00 55 des d'un altre país. En cas que la reserva s'hagi fet a través de la pàgina d'Iberia, cal contactar amb aquesta companyia a través d'aquesta pàgina.

La Comissió Europea recull en aquest document les alternatives que proposen totes les aerolínies que operen des de Zaventem. 

En tots els casos, conserveu tota la documentació del vol (reserva, bitllet, targeta d'embarcament, contracte i publicitat) i els rebuts de les despeses de transport i manutenció derivades dels canvis en l'itinerari.

Autobusos

Consulteu la pàgina web d'Eurolines: eurolines.be o eurolines.fr  

L'Agència Catalana del Consum informa dels drets dels passatgers en cas de cancel·lació del vol o retard

Cancel·lació:

Els passatgers afectats no tenen dret a rebre una compensació econòmica addicional però sí tenen els drets següents:

-Dret a escollir entre la devolució de l'import del bitllet o un mitjà de transport alternatiu.

-Dret d'assistència: rebre gratuïtament menjar i beguda suficients en funció dels temps que calgui esperar la sortida del vol alternatiu ofert, allotjament en un hotel quan calgui (inclosos els desplaçaments), així com mitjans de comunicació (2 trucades telefòniques, tèlex o missatges de fax o correus electrònics).

-Dret d'informació: la companyia aèria que cancel·li el vol ha de proporcionar a cadascun dels passatgers afectats la informació sobre com evoluciona la situació, així com un imprès on s'indiquin les normes en matèria de compensació i assistència. Es proporcionaran per escrit les dades de contacte de l'organisme nacional responsable del compliment del Reglament. 

Gran retard:

Si com a conseqüència d'una circumstància extraordinària (huracà, tempestes tropicals, vagues, grans nevades, núvol de cendres, casos greus d'inestabilitat política ...) els passatgers han patit un gran retard de 2 hores o més, no tenen dret a rebre una compensació econòmica addicional però la companyia aèria també està obligada a oferir menjar i beguda suficients, allotjament en un hotel quan sigui precís (inclosos el desplaçaments),

En tots els casos, conserveu tota la documentació del vol (reserva, bitllet, targeta d'embarcament, contracte i publicitat) i els rebuts de les despeses de transport i manutenció derivades dels canvis en l'itinerari.

Informació completa al web de l’Agencia Catalana de Consum.